Štítky: | MHD Hradec Králové | MHD |

Některé linky MHD budou jezdit podle "taktového" řádu

Některé linky budou jezdit jinak.
Některé linky budou jezdit jinak.

Od 1. září budou některé linky hradecké MHD jezdit podle nového jízdního řádu. Hlavní změnou bude jejich zpravidelnění, kdy budou v jednotlivých částech dne jezdit v pravidelných pevných intervalech, tzv. taktech. Tyto úpravy hradecký dopravní podnik plánuje na dvaceti vybraných linkách. Od září je zavede zatím na prvních sedmi linkách, které nejezdí přes křižovatku Fortna. Ta v současnosti prochází kompletní rekonstrukcí, po ukončení oprav tohoto dopravního uzlu v centru města by do taktového režimu měly přejít zbývající vybrané linky.

„Plánované změny by měly cestujícím zjednodušit orientaci v jízdních řádech. Současně jsou intervaly nastavené tak, že páteřní trasy, jako je spojení centra města s vlakovým nádražím, fakultní nemocnicí či Brněnskou třídou jsou obsluhovány různými linkami ve frekvenci jednotek minut,“ říká primátor Hradce Králové Alexandr Hrabálek. Zavedení taktové dopravy vychází z požadavku a je v souladu se strategickými dokumenty města SUMF, SUMP, Plán udržitelné mobility a Plán dopravní obslužnosti, které schválilo zastupitelstvo města.

V těchto dnech probíhá kompletní rekonstrukce křižovatky Fortna, důležitého dopravního uzlu v centru města. Součástí akce je i modernizace přilehlého přestupního terminálu MHD a meziměstské linkové dopravy a zároveň se opravuje i Moravský most. „Projíždí tudy třináct linek MHD, které by se v září měly vrátit na svoji původní trasu. Budou již projíždět novou kruhovou křižovatkou, ale stále budou zastavovat na náhradních zastávkách mimo staveniště. Změny jízdních řádů těchto linek tak budou zavedeny až po dokončení stavebních prací, které se předpokládají do konce tohoto roku,“ doplňuje Pavel Marek, náměstek primátora odpovědný za správu majetku a městské organizace.

Taktový jízdní řád bude zavedený na většině linek hradecké MHD, ne však v průběhu celého dne. „Režim taktové dopravy jsme se snažili nastavit tam, kde to dává smysl a kde to s ohledem na charakter linky lze. Některé jsou totiž specifické tím, že vybrané spoje zajíždějí na jiné konečné, a to i v obou směrech. Taktová doprava současně znamená jiný systém, jak nastavit zákonné přestávky řidičů během směny,“ vysvětluje Zdeněk Abraham, ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové.

Přehled hlavních změn jízdních řádů hradecké MHD:

Plánované změny jízdních řádů na linkách: 2, 4, 6 ,7 ,8, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 21, 23, 25, 27, 33, 16Š, 23Š, 53, 54 (celkem 20 linek)

  • od 1.9.2022 na linkách: 6 ,7 ,8, 12, 13, 14, 25
  • výluka Fortna linky: 2, 4, 16, 18, 19, 21, 23, 27, 33, 16Š, 23Š, 53 a 54
  • od 1.9.2022 zpět na původní trasy
  • zastávky Zimní stadion v Komenského ulici a nová zastávka Zimní stadion B u budovy SPŠ strojní a u Studijní a vědecké knihovny
  • na linkách se zatím pokračuje se současným jízdním řádem

   

linka č. 6 pravidelný JŘ 20 minut
linka č. 7 pravidelný JŘ 15 minut, v době omezení dopravy od 8-13 hodin interval 20 minut
linka č. 8 zrušení spojů po 14 hodině a zrušení provozu o prázdninách
linka č. 12 zpravidelnění linky
linka č. 13 zpravidelnění linky
linka č. 14 zpravidelnění linky
linka č. 25 částečné zpravidelnění linky

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
6.9.2022 08:09
Irena (neregistrovaný)
Irena 1. Žirkovápřeplněnost linky č. 27 a nedústojné cestování v ranních hodinách
Dobrý den, bohužel nevím kde uvést moji značnou nespokojenost s cestováním v trolejbuse č. 27 v odchodovém čase od Hotel Garni v 7:20. Trolejbus odchází z Pod Strání směrem na Slezké předměstí, je plný jak dospělých cestujících tak i dětí, které se přepravují na Slezké předměstí do školy. Autobus je plný tak, že na zastávce Hotel Garni cestující jenom velmi obtížně do trolejbusu nastoupí a když se mu to podaří stojí " na jedné noze" namáčknutý na dveře. Přestupuji na zastávce Adalbertinum do linky č. 15- a tá přijíží vždy plná ale je operována 2 autobusy a tím je zvyšen komfort cestování. Ptám se proč to nejde i u linky č. 27, buď poslat 2 trolejbusy nebo jeden větší autobus(odpoledne) při návratu z práce jezdí právě "dlouhý autobus". Rozhodně ranní mačkání nepřispívá k tomu, aby se cestující rozhodl pro cestování MHD.
S pozdravem, nespokojený, frustrující cestující.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme