Dopravní podnik vstupuje do dalšího roku s novým logem a s ekologickými nápady v MHD
S novým logem a s ekologickými vozy vstupuje Dopravní podnik města Hradec Králové do roku 2013.
Novou grafickou značku ve středu představili zástupci dopravního podniku.
Stejně tak se pochlubili nápadem na pořízení elektrobusu.
Do dalšího roku s novým logem
Důvodem ke změně grafiky dopravního podniku je, podle vedení společnosti, že současné logo působí již nemoderně, strnule a nezajímavě. „Firma musí nějak vypadat, aby byla rozpoznatelná. Dosud platné logo, jehož používání bylo zahájeno na počátku roku 1992, je viditelně poplatné době, kdy vznikalo. Tvarem i provedením je komplikované a v nových moderních komunikačních výstupech společnosti, jako je například webová prezentace, působí cizorodě,“ vysvětlil Miroslav Kulich, ředitel královéhradeckého dopravního podniku.
Nová podoba loga je výsledkem výběrového řízení, které podnik uskutečnil na konci loňského roku. Celkem se vybíralo z pěti variant, o výsledku řízení rozhodlo představenstvo dopravního podniku. Vítězné logo nakonec vzešlo z náchodského studia Peacock. „Nové logo má prezentovat moderní, dynamickou společnost spojenou s rozhodujícím předmětem činnosti společnosti – především s městskou hromadnou dopravou,“ popsal logo ředitel Kulich. Nová značka podniku je podle něj jednoduchá, čitelná a vyjadřuje pohyb, dynamiku, směr.
Zároveň má nový logotyp zachovat tradici toho předchozího, který ještě chvíli na vozech MHD bude jezdit. Výměnu starých log za nová totiž podnik bude uskutečňovat v průběhu roku a postupně, aby šetřil náklady. Cena za nové logo a s ním spojené zavedení do života, tedy umístění na vozy MHD, na tiskoviny podniku anebo na webové stránky, se údajně bude pohybovat v řádech desítek tisíc korun.
První elektrobus v MHD Hradec Králové se objeví už letos
Diskuze o ekologické dopravě se vedou i v hradeckém dopravním podniku, konkrétně se v letošním roce začne vážněji jednat o nákupu tak zvaných elektrobusů. „Je to směr, kterým se chce dopravní podnik ubírat. Bohužel, elektrobus zatím není plnohodnotným prostředkem pro městskou hromadnou dopravu,“ narážel ředitel dopravního podniku na fakt, že současné elektrobusy ujedou na jedno nabití pouhých 150 kilometrů. To je ale pouze polovina jedné směny v MHD.
Využívání elekrobusů v hromadné dopravě s sebou nese nejen ekologický přínos, ale také ekonomický. Oproti používání dieslových vozů se náklady na jeho provoz pohybují na třetině ceny. „Za jistých podmínek bychom ho mohly uvést do dopravy. Chceme oslovit výrobce a zařadit jeden elektrobus do provozu už v roce 2013,“ doplnil Kulich.
Nepřehlédnutelným problémem u pořízení elektrobusu je však jeho cena – pohybuje se kolem 8 milionů korun. Nízkopodlažní dieslový vůz přitom dopravní podnik pořídí za 5 milionů korun.
Přijdou změny cen za jízdné v MHD?
Za rok 2012 vedení dopravního podniku předpokládá mírný zisk, ale zároveň uvádí, že v prosinci jim významně poklesly tržby. „Mohla to zapříčinit blížící se změna DPH anebo i to, jak časově vyšly vánoční svátky. Každopádně počet placených jízd poklesl,“ uvedl ředitel Kulich.
S cenou za jízdné se však zatím hýbat nebude. Vedení dopravního podniku ale připouští, že v druhé polovině roku k jistým úpravám cen jízdného v MHD Hradec Králové dojít může.
Další informace z Dopravního podniku města Hradec Králové a jízdní řády MHD najdete zde.
-kdo jsou jeji konkurenti?
Proč ho kupujete? "Bohužel, elektrobus zatím není plnohodnotným prostředkem pro městskou hromadnou dopravu,“
-jakou máte nabíjecí stanici a kolik stále její investice?
zobrazit | souhlasím (+1) | nesouhlasím (-0)
Komentáře ke článku
-kdo jsou jeji konkurenti?
Proč ho kupujete? "Bohužel, elektrobus zatím není plnohodnotným prostředkem pro městskou hromadnou dopravu,“
-jakou máte nabíjecí stanici a kolik stále její investice?
souhlasíme s vaším názorem a nejste první, komu toto řešení nevyhovuje. K současné formě zobrazování jsme přistoupili na žádost DPMHK jakožto poskytovatele jízdních řádů. Při původním řešení byl totiž problém s aktualizací dat. Ačkoliv jsme upozorňovali na ne příliš praktické řešení této verze JŘ, nezbývá nám bohužel nic jiného, než se přizpůsobit.
ad reklama: je jí stejně jako v předchozí verzi a vzhledem k tomu, že je to jediný zdroj našich příjmů, tak je nezbytná.
ad stupidity a nesmyslné novinky: máte na mysli něco konkrétního nebo všechny ostatní součásti webu kromě jízdních řádů?
s pozdravem
Jaroslav Fišer
provozovatel www.hradeckralove.cz
Zdraví
J. Kult
Zdraví
JUDr. Jiří Kult
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.